فیلتر
فیلتر
_

انواع فیلتر

_

فیلترها در فن های صنعتی می توانند سه کاربرد داشته باشند :

محافظت از دستگاه ، از بین بردن آلودگی هوا یا گاز و از بین بردن بو و رطوبت . بطور کلی فن های دمنده ، پمپ های خلاء و کمپرسورها در صورت مکش ذرات جامد در معرض آسیب قرار دارند. فیلترهای مش فلزی محافظت خوبی از فن های صنعتی دارند و به سرعت خراب نمی شوند.

فیلترها انواع گوناگونی دارند که از جمله پرکاربردترین آنها فیلتر فلزی ، فیلتر هپا ، فیلتر پلیتد پانل ، فیلتر پارچه ایی و … می توان اشاره نمود .

این مورد را باید در نظر داشت که فیلترها می توانند افت فشار فن را تغییر دهند بنابراین در هنگام محاسبات ، حتماً افت فشار فن ها را با توجه به نوع فیلتر آن افزایش دهید .

برخی از فیلترهای پرکاربرد در صنعت تهویه عبارتند از :
فلیتر سیمی
فیلتر هپا
کفی پلیتد
فیلتر G3 , G4
فلیتر کاغذی

مشخصات فنی

لطفا جهت مشاهده مشخصات فنی به کاتالوگ فن در بخش دانلود و یا به  کاتالوگ فیلترها  مراجعه نمایید.

دانلودگالری
فیلتر
فیلتر صنعتی
توضیحات

فلیتر سیمی : این فیلتر ها عموما ً به عنوان پیش فیلتر بوده و در اولین ردیف فیلتر باکس ها قرار می گیرند و کاربرد آنها جلوگیری از ورود ذرات از قطر یک الی دو میلیمتر به بالا می باشد . قاب چهارگوش این فیلترها از جنس گالوانیزه و توری آن از آلومینیوم یا گالوانیزه می باشد ، این فیلترها قابلیت شستشو دارند و معمولاً دارای ابعاد 49.5×49.5Cm یا 59.5×59.5Cmو ضخامت 2.4Cm سه لایه و 4.8Cm که به صورت 7 لایه می باشد . افت فشار این فیلترها حدود 15Pa می باشد .

فیلترG4 : جنس این فیلترها از الیاف مصنوعی بوده که بر روی توری نصب می گردد و دارای ضخامت 5 یا 10 سانتیمتر می باشد ، افت فشار اولیه این فیلترها حدود 50Pa و افت نهایی در حدود 250 پاسکال می باشد .

فیلتر باکس: شامل بدنه فلزی می باشد که با توجه به نوع مصرف از فیلترهای فلزی و پلیتد یا کیسه ایی یا انواع دیگر تشکیل می گردد. ، با توجه به نوع کاربری چیدمان و نوع فیلترها انتخاب می گردد . فیلتر باکس معمولاً در کارخانجات ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و صنایع مختلف کاربرد دارد.

فیلترپلیتد پانل: جنس این فیلترها از الیاف مصنوعی بوده که بر روی توری نصب می گردد و دارای ضخامت 5 یا 10 سانتیمتر می باشد ، افت فشار اولیه این فیلترها حدود 50Pa و افت نهایی در حدود 250 پاسکال می باشد .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!